Påsken – bara vara hemma

20161204_112004

Mannen frågade om vi skulle fara å skida på påsken. Jag vet att många använder just påsken till att fara på en härlig vårig solig kort skidsemester.

Men jag fick genast känslan att nääh…

Då vardagen fylls med barnens hobbyn och jobb och veckosluten följer samma spår och allt bara rusar på – så jag fick en känsla att jag bara vill vara hemma på påskledigheten. Ha sköna lediga dagar tillsammans, laga goda middagar hemma, njuta av varandras sällskap utan att stunden avbryts av måsten, gå ut på soliga promenader, fixa lite på hemmet (vi vill lite ändra på arbetsrummet) osv.

Aaah, bara njuter av tanken. Okej, verkligheten är kanske sedan annorlunda med gnäll, inget ork, butikerna stängda osv – men jag vill ens försöka.

Orkar inte igen ”faaara” någonstans, det har vi haft helt tillräckligt av denna vinter.

Ledsamt förstås om mannen var ivrig och taggad av tanken på skidsemester, men han var snäll nog och sa att vi skall självklart inte fara om jag inte vill. Älskade man :)

 

1 thought on “Påsken – bara vara hemma”

Kommentera

