Träning & sjuka

Why oh why – igen skriver jag om detta – varför, alltid då jag är sjuk så får jag sådan lust att träna igen? Okej okej, jag vet svaret, men det är väldigt irriterande.

Jag har nu i ½ år kanske inte haft någon lust att träna. ALLT är så tråååkigt. Inte för att jag inte ids eller orkar, utan för att allt är så trååkigt. Min förra lust = att jogga – booring. Träning på gym – booring, ”nu skall jag testa alla grupp-work-outs på gymet en och en” – booring…

Nu då jag varit hemma i 5 dagar, men barn i magsjuka och jag själv – så känner jag ”nu fananamma skall jag börja träna och bli i skick”!!

210158eebb761c350d55a78152dfeaf9

Jag var på så god väg hela nov-dec med bra diet – började äta hälsosammare och gick ner i vikt. Och jag tänkte då att ”sedan då våren kommer” så börjar jag träna igen så båd ätandet och tränandet är i skick. Men nu har det gått kanske en månad av dåligt ätande igen. Och vitsi så det stör mig! Jag vet precis vad jag skall göra för att vara ”back on track” men det är så svårt att ta sig i nacken…

Nu med magsjukan, så jag får inte annat i mig än blåbärssoppa, joghurt (dessa förstås med socker) och smörgås – och så choklad. Och jag använder inte magsjukan som en ursäkt – jag får på riktigt kvälvningar av riktig mat och hälsosamt. Tydligen påverkar illamående min kropp på det sättet eftersom då jag var gravid och hade illamående, så kunde jag bara få i mig ohälsosam mat…

03a428e086b7bb9050d544f4d0b23574

Meeeen men, kanske skidresan nästa vecka, med sport i dagarna 6, får mig att ta mig i nacken igen och må bra. It is never too late to change your life!!

 

Kommentera

