Hej hösten!

Nu kommer jag hem från sista veckoslutet i Pellinge. Det var så fint på Gunnarsudd – tyst då flyttfåglarna stuckit, sommargästerna susar inte förbi i sina motorbåtar, naturen var väldigt tyst etc – naturen har liksom börjat dra sig i dvala för hösten/vintern.

Jag säger glatt: hej hösten!

Jag får så mysig känsla, en skön glädje i hela kroppen då jag ser bladen gulna i träden, åkrarna vara skördade och gula, vassen hade redan börjat torka och gulna ..   Jag vet inte vad det är – en helt annan härlig känsla än vårens sprittsprångande glädje. Detta är liksom varmare, mysigare känsla.

Kanske det är glädjen av att skolan började dessa tider i ungdomen – en nystart liksom.

Hösten – wilkommen ❤

image

Kommentera

