Orka på kvällen

Jag har länge funderat på hur folk HINNER remppa, fixa gamla hus till fina, laga hemmena så fina etc. För oss känns det som om det inte FINNS tid. Dagarna är ju förstås fyllda med jobb, efter jobbet och på helgerna skall man föra barnen på hobbyn/man själv far och träna och whatnot… och nu på sommaren så går ju helgerna åt till att fara till landet…

Vi borde fixa balkongen till mysigt (= lacka utemöblemanget, putsa bort att j*vla pollen, som nog landar på nytt varje dag och gör allt dammigt gult, urk!) så man t.o.m kunde äta frukost där på varma lediga (?) morgnar och vi borda fixa bakgården (lägga pulkor och stigor i förvar, jeps de är ute ännu – lyfta fram tradägårdsmöblemanget och putsa och lacka dem etc), fixa arbetsrummet äntligen så att även jag kunde jobba där på vabbdagar…

Men NÄR?! Denna vecka: må – Alex på fotisträningar, Max och jag till allergiläkare, ti – mannen på arbetsresa, Max till kompis, Alex och jag till föräldrarna på besök, on – mannen på arbetsresa, frissa för mig och killarna, to – dagisets vårfest (vårt allra sista på dagis! ojoj!) och Alex fotismatch, fre – Max på kalas, jag på jobbets kickoff, lö-sö – Max och jag på landet och Alex och daddy på fotismatch i Åbo…

So tell me, WHEN?

Då pojkarna går och sova 20.30 så brukar jag ta stunden och koppla av, ligga och mysa på soffan före jag slocknar framför tv:n kl.21.30…

Så nu funderade jag på att ändra mig. Då pojkarna gått och lagt sig – SEN skall jag ta i projekten… hmmm… Kan man lära en gammal hund nya tricks? få se…

Försökte hitta nå bra bilder för detta, men hittade nästan inga. Så ni får nöja er med dessa två bilder, som inte har något att göra med detta inlägg, de var bara så roliga. Å honey Mannen, den ena är inte en vink till ditt håll, den var bara rolig (och lite sann för pojkarna…. och dig… hehehe).

 

 

Kommentera

