Alla vi möter har problem vi inte vet om

Vi har lite tomtproblem med vårt sommarställe. Ett sommarställe som varit nästan 80 år i släkten, och man skulle vilja hålla det forever and ever. Det har tyngt mitt hjärta över helgen. Större problemen är nu lösta, men då det var mest akut kändes det hemskt.

Nu hörde jag om ett annat fall där en till synes glad/nöjd människa har problem.

Och det fick mig att tänka på ett ordspråk jag läste på FB nångång och försökte hitta det på nätet, men hittade inte. Handlade om något att alla har problem (små eller stora), alla vi möter i vardagen har – och att man därför inte… ah jag vet inte. Kan inte förklara. Fick mig då bara att tänka på att inte låta mina möjliga problem styra mig, att inte vara avundsjuk på någon (för även de har problem jag inte vet om), att förstå då någon beter sig dåligt mot mig (för h*n kan påverkas av något jag inte vet om) osv.

Men iaf – måste bara skriva detta svammel, eftersom jag hittade så fiffiga ordspråk på nätet och ville publicera dem här. Då jag publicerar dem, så om man läser bara dem så ser det ut som om jag skulle just nu stridas med mycket problem, men så är det inte. Allt a-ok med mig, skall på skidresa och allt strax. :) Dessa var bara så fina.

Så varsågod:

 

 

Kommentera

