Låt oss tala om fartkameror…

Jag har sett nu en längre tid att de håller på att sätta upp fartkameror längs Ring I. JÄTTEBRA! Folk kör som galningar och väldigt dåligt på den vägen. Helst skulle jag vilja att de kontrollerade folks användning, eller icke-användning av blinken – jag tycker det är det värsta problemet på den vägen. I hård trafik, i hård fart byter folk hit som dit filer – UTAN att visa att de tänker byta fil.

Fast det låter superlöjligt – så jag brukar åka säkert och bra. Sätter på blinken i god tid före jag byter fil, håller bra distans till dem som kör framför mig etc.

MEN – jag kör alltid ca 10 km överhastighet – MEN som sagt kör jag säkert. Jag har såpass lång arbetsväg att jag ”måste” köra överhastighet, annors skulle min arbetsresa ta så länge att jag måste fara mycket tidigare till/från jobbet. Jag veeeet, detta säger alla och så kunde man ju säga att jag då bara måste ta längre tid på mig.

Så jag har lite kiikunkaakun känslor för detta. Typiskt detta ”aldrig jag”-fenomen, men på riktigt – jag kör bra i trafiken…

Men iaf, hur mycket överhastighet får man ha utan att kamerorna tar fast en? Hmm… Jag ser att det kommer såååå mycket av dedär kamerorna längs vägen.

 

 

 

Kommentera

