Söt liten kvällspromenad

Ikväll då Alex for på Halloween-disco till skolan, så behövde jag ta en tur till matbutiken. Max var ju tvungen att komma med, men han var nog helt ivrig på det eftersom vi skulle till….. nya Alepan som flyttat in på Lövö!! Woohoo, vad spännande :)

Men iallafall. Det var en supermysig höstig söt kvällspromenad med gulligaste Max. Han tog ficklampan med sig och undersökte allt. Vi gick ut mitt i parken där det var som mörkast och tittade upp på stjärnhimlen (tills Max sade efter 2 sekunder ”aj, det tar ont i min nacke av att titta uppåt” – suck, barn… de har så dåliga nackar ;). Vi talade om den supervackra månen som var så stor ikväll. Vi pratade om ditt och datt. På hemvägen ville han sen springa ensam hem, vilket han självklart fick göra.

Härlig ostressad vänliga-mot-varandra promenad både Max och jag fick förrän han återgick till Minecraft på Ipadden och jag till datorn :)

Kommentera

