Skola och sommar

Tänk att Alex nu har börjat skolan. Så roligt!!

Alla frågar: ”nåååh, hur känns det för mamma?!” och på något sätt förväntar sig något sentimentalt snyft om min bebis som blivit stor – men jag tycker det är roligt att han blivit så stor och börjar skolan!! Inget snyft eller bu. Jag är lika ivrig som Alex att ”börja skolan” – vill fråga massor om hans ämnen, dagar, vad de gjort, var han sitter och whatnot – och all ny info suger jag i mig som en tvättsvamp.

Och jag får plasta härliga skolböcker igen. :) Alex första skolbok:

20150813_165748Lite för lätt är den för honom – ganska långt fram i boken är det mest som en pysselbok åt honom då han redan kan siffrorna – men kanske bra med en mjukstart och en start där man känner att man kan faktist något ganska bra :)

En annan lite herre som blivit stor är Maxen :) Han första tand lossnade på fredagen.

20150814_180807Han var såå stolt under helgen på landet. Han visade gluggen hela tiden och smålog stort så ofta som möjligt.

Härligt att det är så somrigt ännu. Morgnarna är ju hemskt kalla (idag var det bara +12), men annors får vi ju njuta av det varma och sköna.

Vi var alltså till Pellinge på veckoslutet. Det var bara vi och Anna i Stugan, mamma och Chrisse blev hemma då Chrisse hade Helsinki City Maraton. Alex tyckte det nog var lite tråkigt – han sa ettutre: ”jag saknar momi…!” :) Men skönt hade vi med en båttur till Borgå, middag på terassen och så fick pojkarna testa Benitas minigolf första gången. Ulla, Jyrki och Fibbe kom som tur också ut på lördagen så det blev lite mer liv i luckan – mer liksom Gunnarsudd som det skall vara.

Kommentera

