Att barnen växer och se sig själv i dem

Jag ser mig själv kanske bäst i pojkarna då vi är på Gunnarsudd. Då barnet måste underhålla sig självt – utan dagis, skola, kompisar, leksakerna där hemma, Ipad, Pleikkare osv.

Självklart håller pojkarna på med annat än jag själv gjorde (helst vill de spela fotboll, sähly, spruta med vattenpistoler medan jag ville som liten leka häst, i lekstugan butik och hem osv) – men sen är det så mycket gemensamt. Att spela spel (Domino, brädspel), vara i vattnet till hakan skakar och ändå villa vara där ”liiite längre mamma), bara sitta i Holken eller i Stugan och prata med släktingarna…

Alex har nu intresserat sig av spelkort och patiens. Jag skulle inte oooorka hålla på med honom – men så kommer jag ihåg hur jag tyckte som liten det var bäst då momi spelade kort med oss och satt bredvid och lärde oss patiens.

DSC08973Här sitter Alex vid frukosten och vill spela kort genast…

Härligt att se barnen njuta på samma sätt som jag av att bara vara på landet! :)

Idag fyller herremannen 7 år! 7 ÅR! Tänk! Mitt gullegryn som ännu älskar att kramas och pussas (men inte kanske alltid mer hålla i hand då man går någonstans) och vill krypa riktigtriktigt nära då man sitter på soffan, såsom han inte kom på något sätt TILLRÄCKLIGT nära. Ah!

alexnyhamnw_062

Tänk att denna bebis måste nu betala för bussen då han åker med kollektivtrafiken!

DSC08827

Det skrevs så fint om att vara mamma på denna sida – läs! http://www.popsugar.com/moms/Motherhood-Strongest-Bond-36728831?utm_source=com_newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=com_newsletter_v1_06222015&em_recid=16637547&utm_content=placement_1_desc

Kommentera

