Fester och pyssel

Det var en lyckad fest igår för 40-åringen :)20150509_221120Vi var på Särkänlinna, ön precis utanför stranden vid café Ursula – samma ställe där vi firade vårt bröllop för 6 år sedan! Igen god mat och härligt ställe! Tiden flöööög iväg och ettutre var kl.23.30 och stället skulle stänga kl.00 och sista båten for då.

Vi hade tänkt att vi måste ha program, men faktist – man tycker att inget program hade rymmats in för tiden gick så fort. Jag for sedan hem (Anna var nog övernatten men hon måste sticka så tidigt så jag måste hem till natten) och mannen fick fortsätta med sina vänner och sen övernatta på hotell så att han inte skulle behöva sköta om barnen i krabbis – lite måste man ju få tänja ut på njutningen av sitt 40:e kalas :) Och de verkar ha roligt – en av gästerna hade, om FB har rätt klocktid, satt väääähääääldigt sent på natten/morgonkvisten en statusupdate om drinkar i mannens hotellbar :)

Igår morse firade vi morsdagen på förhand (med tanke på denna morgons… troliga trötthet ;). Jag fick en fiiiin bordduk av Max som han gjort helt själv och en solrosplanta i egenhändigt dekorerad vas av Alex. Åååå… :)

20150510_105807

20150510_105819

Sen firades jag nog i morse också av Anna och pojkarna. Massa kiva nami att äta :)

Nu är jag dålig mor och fast det är bra väder så är vi inne i pyjamas. Mannen har ännu inte släpat sig hem och jag är tröööötttt (var i säng först 1.15) och pojkarna vill inte ut så hur kan jag tvinga dem om jag själv inte går? Jag vet att många skulle säga att det är självklart att man kan slänga ut barnen och leka fast man inte själv gör det – men jag tycker inte det är ok. Kanske jag orkar senare, eller så vill de säkert själva också senare ut…

På tal om morsdagsgåvorna och pysslande. Pojkarna är så pyssliga av sig just nu. Max speciellt (helt som Alex var i 5-års ålder), men även Alex. Just kom de och visade sina ”pysslade” pingviner:

20150510_104907

Alex pingvin

20150510_105218

Maxens pingvin/fågel

Kommentera

