Minecraft & Samsung

Skööönt med en söndag då man inte direkt måste göra något…! AH!! Det regnar ute och fåglarna kvittrar som i södern. Man själv tar det lugnt i pyjamas och njuter och tittar ”uh, man borde kanske lite städa… naaah!”.

Pojkarna sitter och ”spelar” Minecraft.

WP_000048

Vad ÄR det med det spelet?! Pojkarna har gnällt om det redan i månader och nu fick de köpa det till Ipaden med sina veckopengar som de sparat i två lördagar. Och nu då jag ser det och lite testat på det – så det är ju uhuuuurtråkigt!! Men tydligen är folk galna i det då det finns massor sidobusiness i det nuförtiden (kläder, leksaker, böcker, pyssel och whatnot) – så något finns där jag inte förstår.

Pojkarna förstod nog inte riktigt heller och int ännu heller… men de tycker om det så vi låter dem göra det de kan med det ;)

Jag fick ny telefon igår – JEEE! En Samsung S6 med guldskal! AH! Tyvärr behöver den ett nano-simkort, och det har jag inte, så jag har int kunnat börja använda den ännu :( Jag hade tänkt med först till födisen i september en ny telefon, men min Iphone 4 slutade fungera då jag bytte teleoperatör (och så simkort) – affären hade aldrig ens sett ett dylikt problem jag hade med den… Så istället för att skicka den på fix (som skulle ha kostat), så fick jag min födispresent redan nu :)

WP_000046

Å telefonen är hääärlig. STOR, men det gör inget eftersom jag ändå inte har den i fickan någonsin. Men tunn och platt och skärmen härligt mega!! Nu väntar jag bara att butiken skall öppna så jag kan gå och byta ut mitt simkort.

Nu skall jag och fortsätta min sköna söndag. I dushen, städa lite undan, via Sello till vaari och så kommer Anna väl hit i något skede.

Kommentera

