Tidsfördriv då jag laddar upp bilder

Suck… håller på att ladda upp bilder för framkallning på Ifolors sidor och hela programmet dör hela tiden! Detta är nu mitt 4:e försök. Och det är liksom inte att jag är otålig, men jag har försökt nu i över ett dygn göra det. Jag försöker framkalla över 1200 bilder från förra året, så jag måste lämna datorn och göra det eftersom det tar sååå länge – och varje gång sterbar den vid kanske 1100 bilder och så vet jag inte vilka den fått med och vilka inte, så jag måste börja från början. Nu vägrade jag och göra det igen – så jag tippade ungefär var den blivit och sitter nu och övervakar datorn, tills den laddat upp resten av de 100+ bilderna… grrr… Så jag skriver här som tidsfördriv. :)

1. Hittade en sjukt bra blogg här förra veckan – Malin Wollins blogg. Hon skriver öppet och ärligt och roligt – utan att försköna – ah vad man känner igen sig i många av hennes texter. Hon skriver härligt vanligt. http://www.familjeliv.se/blogg/malinwollin/

2. Max kompis Elvis ville ha med honom och ”virpoo” idag. Då vi fick inbjudan igår blev jag lite kallsvettig av panik – jo, jag vet att han skulle älska det, men vi (mannen och jag) är såååå dåliga (att jag skäms) på att klä ut barnen och få dem med på jippon. Men jag grävde fram en klänning ur skåpet och lite scarfar och skickade Mannen ut för lite kvistar – och så fick Maxuliini en huippudag tillsammans med sin älskade Elvis :)

IMG_4233

Och en massa godis, som han tur delade med sig åt Alex här hemma.

3. Nu är skidsäsongen slut för pojkarna – Grani-backen hade avslutning idag. Pga ovannämnda orsak kunde inte Max delta, men Alex skidade urlycklig med Felix. De skulle säkert ha skidat tills det blir mörkt, men vi vuxna fick kallt om tårna… Medalj, bulla och årets sista åk i en backe gjorde dagen fin för Alex.

DSC_3326 DSC08394 DSC08399 slide_DSC08386

Arghhh… kan den nu inte ladda färdigt… Klockan är redan mycket och jag vill å sova…

Vad annat skall jag hitta på? Hmmm… Sov gott iallafall…

Aijoo, det skulle jag ännu skriva om. Folk klagar så mycket på att ändra klockan till sommartid/vintertid. Jag har alltid tyckt om att göra det – det känns som om man skulle flytta sig framåt mot något – att nu är steget ute mot sommar vs. höst/vinter. Och våra pojkar har aldrig ställt till med problem runt ändrandet. Idag också så steg de ju upp först kl.8 (okej, det var sju vintertid, men inte idag ;) och det var ju skönt :)

Kommentera

