pyssla om/jobba/packa/pyssla om/jobba/packa…

Det kan man säga att jag gör idag.

Jag pysslar om dessa två:

bild(11)

Alex flunssa som höll på att gå bort äntligen, blommade upp igen och han har varit trött och snorig nu i två dagar. Ingen feber eller nåt värre, bara snuva och hängig. Max har igen fått grym hosta, men är annors ok. De skulle nog klara sig i skolan/dagis, men då de snart skall vara varje dag i nästan en vecka i skidskola och vi skall flyga och åka bil i tre timmar så skulle man ju villa att de komi skick före det…

Som tur kan jag jobba hemifrån. Känner mig inte sååå dålig då att vara borta från jobbet. Men i sig så är det ju nog bra att vara borta om man själv smittar – vi har så många på jobbet sjuka just nu att det kanske är bäst att hållas borta då man kan…

ffda652cd8221dc2f2220f2f2ac9f903

Och så har jag ju då lite tid mellan dessa två uppgifter att packa för resan. Har nog tagit fram ganska mycket redan, men har en massa på listan ännu som jag måste packa och komma ihåg. Men snaaaart:

be0885e2ac

Hoppas taxhichaffisen i år skulle hitta genast till platsen där vi skall plocka upp bostadens nyckel och sedan själva bostaden. Varje år har ”han” blivit nästan arg då det inte hittas genast, klockan har hunnit bli mycket och jag sitter och kokar inne i mitt eget huvud med tankarna ”jiiisus, försök nu hitta fram, pojkarna är urtrötta, måste i säng, tänk om vi inte hittar…” osv osv. Jag vet inte varför jag så stressar, nu brukar man ju hitta fram till slut, men ändå är jag så nervös för det igen… Men SEN då vi e framme och vi får vakna nästa morgon där, SEN är allt bra :)

Kommentera

