Dagen efter -tröttis, fast jag var chaufför

Haha, jag har helt haft krapulantisk känsla idag då vi var på fest igår – fast jag t.o.m var chauffören!! :) Men där ser man hur sömnen är viktig för mig! Jag brukar ju somna på soffan nästan varje kväll eller så går jag och sova redan 21.30.

Det är ju synd om mannen då han inte får sällskap av mig så länge efter att pojkarna gått och sova, men vad kan man annat om det nu är såhär… Som tur verkar han tycka om mig ändå ;)

Och jag har ju i sig nog varit kvällstrött alltid, så det är ju ingen nyhet. Det bara är mer tydligt nu då man har barn och mindre tid på tumanhand…

Men iallafall, vi var på en superkiva vuxenfest i Sjundeå igår. Alla var lika ivriga att ha lämnat barnen hos barnvakt, hahaha. Jag var kusk eftersom vi hade pojkarnas hobbier idag fr.o.m kl.9.30 – så jag bara kunde inte vara – tillsammans med tröttheten – krapulantisk!! Tänk vad vuxen jag blivit – att jag hellre lämnar alkoholen än att ha krabbis… heheheh! Vi kom i säng 1.30 och steg upp 7.30 – puuust.

Efter alla hobbier satt vi netflix på åt pojkarna (Pokemon skulle hålla dem underhållna säkert i en vecka i sträck) och så tog mannen och jag en 1,5 h lur!! Härligt att pojkarna är så gamla att man kan gå på en tupplur och lugnt lämna dem vakna och underhålla sig själva!!

Till en helt annan sak. Detta en härlig syn:

DSC08223

– att pojkarna lär sig och tycker om schack! Jag har aldrig kunnat spela schack och har alltid tyckt att det är lite synd – det är ett så ”fint” spel. (Jag medger, man behöver inte lära mig det mer, nu intresserar det inte så mycket mer, men ändå…) Och nu spelar pojkarna länge och glatt tillsammans (fast där skojar nog Alex lite mer reglerna med Max) och desto hellre med pappa. Love it!!!

Kommentera

