Att se om man ännu kan skrinna…

Efter julen tänkte vi ta oss en skrinntur på isen i Hagalund.
Vi är väldigt dåliga på att fara och skrinna med pojkarna, så det har blivit ca en ggn/vinter. Med detta hinner de ju inte lära sig.

Förra året kämpade Alex med darrande undreläpp i en timme att lära sig, och det gick riktigt bra till slut. Men sen ”hann” vi inte mer den vintern. Max igen satt mest förra året på isen, dvs. hölls inte alls på benen och ville bara hem.

Så jag hade inte höga förhoppningar för denna gång – men OJ vad pojkarna överraskade mig. Alex, jo, hann var som Bambi på hal is, fötterna i vinkel inåtlutande och föll nog, men klarade sig genast lika bra som då han slutade timmen förra året. Max igen var som en ny pojke jmf med förra året! Han hölls genast på skrinnarna och hittade ganska rätt teknik genast. Långsamt går det framåt, men han verkar ”hiffa juttun”.

Jag hade inte hyrt skridskor eftesom jag trodde att jag mest skulle vara tvungen att hålla i Max, men fel hade jag. Så för att trivas på isen mer med dem, så gick jag och köpte på reorna ett par skrinnare åt mig. Tadaa!

IMG_4012

Söta eller va´!?

NU skall vi fara på isen – så so long!

IMG_3924 IMG_3920

IMG_3929
(lite paus måste man ju ta från den nya kunskapen ;)

Kommentera

