Stabilo-EASYergonomics pennorna i första användning

Vi gick genast och hämtade ut Stabilo-pennorna på posten då vi fick postlappen från Buzzador.

Då pojkarna såg pennorna ville de genast prova dem alla. Å de tyckte hemskt mycket om dem!
Alex också sa sedan ännu nästa morgon – ”jag tycker hemskt mycket om min nya blyertspenna mamma, jag tänker inte använda några andra”.

Och jag måste nog säga att fast jag i sig tycker det är ganska tassigt påhitt – barn har i alla tider lärt sig att hålla i pennor fastän pennorna inte varit ergonomiskt formade – så ååååh vad de sitter skönt i handen! JAG vill ha sådana – speciellt blyerts-stiftpennan.

Såhär står det om stiftpennan på Stabilos hemsida ( http://www.stabilo.com/se/p/stabilo-easyergo-1-4 ):
Målgrupp: Kravfyllda nybörjarskrivare från 7 år.
Stiftpenna med fjädrande spets.
» En del av STABILO EASYergonomiska produktlinje.
» Innovativ, ergonomisk Penn-Design – speciellt utvecklad för barnhänder.
» I 2 versioner. För höger- och vänsterhänta.
» Greppvänligt handtag av glidfast material.
» Tunnare stift (1,4mm); Behöver ej spetsas.
» Hjälper till ett precist skrivande på fina linjer och rutat papper..
» Trendiga färgkombinationer med ett fält för namnande av pennan.
» Påfyllnadsask med 6 stift finns att köpa till.
Fördelarna
» Stiftpennan för ett mer avancerat skrivande – gemensamt utvecklad av experter.
» Avslappnad handhållning för lättare skrivrörelser.
» Rekommenderad av lärare och föräldrar.

LYCKADE produkter!! Vår familj ger fem stjärnor av fem möjliga i detta skede.

DSC07511

DSC07516

Kommentera

