Julgransfotdilemma

Vi har nu i några år haft en julgransfot som inte varit optimal – våra julgranar har fallit lätt med den. Dvs. granen har inte fallit UT ur den, utan hela foten har kippat med granen. Det var ingen lätt fot (lättfotad, hahahha), den var gjord av gjutjärn och ändå.

Så nu skall vi (=jag) skaffa ny. Men hurudan är bäst?

Det finns massor GRYMT fula i plast, som denna:

bild (8)

och nästan alla i urvalet jag sett är sådana. Granted – den skulle ju hålla granen och stå, men det skulle ju lyyyysa en grön ful plastig sak under granen. Nu skulle säkert en händig pysslare säga ”dekorera den då med eget val av tyg/kottar etc.” – men jag är inte händig.

Så hittade jag en sånhän också:

bild (9)

som jag tycker att är helt ok snygg – men är den bara snygg och kommer den också då att kippa??

Skulle inte iddas köpa fot efter fot – ondöig pengahassis och så måste man föra dem till Sorttiaseman om man inte vill ha dem mer…

Har någon råd?
Mamma, vilken var det vi hade hemma då jag var liten? Har ni den kvar ännu? Får vi den? ;)

Kommentera

