Att ändra klockan och annat roligt

Nu då vi ändrat klockan till vintertid så skrivs det massor om det i bloggar och på medier. JÄTTEmånga är emot att ändra klockan, alla får ha sin egen åsikt, även jag. Och jag tycker om att man ändrar till vintertid/sommartid. Kanske det beror på att jag älskar kalendrar, tidskoncept och liknande – eller för att jag älskar årstider och att tiden går framåt – jag tycker om att bli äldre, jag tycker om att se pojkarnas nästa utvecklingssteg (fast jag skulle vilja att de skulle bli mina små för evigt) osv.!
Att ändra klockan till vintertid känns roligt – NU börjar hösten och vintern och julen närmar sig! Ute har vi talko och städar gården för vintern, inne har man myspys under stormiga dagar. Då man ändrar till sommartid igen är det roligt med tvärtom – NU börjar våren och sommaren, vi ger mer tid för solen och att vara ute, fixar gården vårigt och trivs med utehäng!

Momi och mofi kom hem från Rom förra måndagen och hämtade fina jackor åt pojkarna. A & M satte på sig dem då vi for på M’s fotis på lördagen och med jeans, Air Jordans och jackan – ojjj vad Alex såg stor ut! Såg framför mig honom hänga på nånstans med sina kaverir om några år…
bild (1)

Gårdagen var rolig! Efter Alex’ simning for vi och hälsade på Mia, Samuli och Amos! Amos har också blivit så stor – okej honom ser jag nu inte ännu hänga med kaverina på stan – men stor kille ändå!! Så mycket stadigare än tidigare, skrattande och gosig! I could just mush him :) Före vi for hemifrån till dem så tittade jag om vi hade nån ”bebisleksak” kvar som han kunde ärva av pojkarna och jag hittade en duplo-traktor – perfekt för bebisar och lite större – i perfekt skick (pojkarna fick den så sent i sin duplokarriär att den inte är mycket använd), inga bitar lossnar och den är en biiiiil! :) Amos ville nu mest smaka på den, men snart kan han nog säga brum brum med den.
bild (2)
Sen fick pojkarna spela Simpsons-monopol med Samujiiii och pappa – alltid lika uppskattat av ze boyz. Pappa är nu inte så förtjust i spelet, men…
bild (3)

Å på kvällen for sen Anne, Anna och jag på Lenny Kravitz konsert! Aaah, han och hans band är nog såååååå bra! SJUKT bra!!! Det är härligt att se hur han ger rum för sitt band att lysa också. Han nämner inte deras namn, men ger långa ”sets” för dem att visa vad de går för. Den kvinnliga trummisen vann nog igen (fast saxofonisten nog också var huippu) – hon ver så cool redan då vi senaste gången var på hans konsert, men hon fortsätter nog att leverera gåshud!
images

Kommentera

