Blinkers gott folk, blinkers!!

Jag har nu aktivt kört i trafiken i 6 år – och jag tycker det under den tiden blivit mycket fler som inte använder sina blinkers i bilen då de svänger eller byter fil!!
Speciellt det där att byta fil – hur resonerar man att de andra skall förstå att man ploppar rakt framför dem, om man inte visar det på förhand?? Jag har inte hamnat i farosituationer eller så – men himlar mig och blir så förargad då jag ser folk tränga sig i rusningstrafik i minsta lilla lucka UTAN att blinka!!

Idag var det en typ som annors också körde ganska dåligt, som bytte fil hi-o-di, i miniluckor RAKT framför andra bilar utan att visa med blinkersena – han körde lite över mittstrecket, men swish tillbaka igen – sen plopp rakt framför en annan osv…

Argh vad jag kan bli arg!
Istället för att polisen har ”säkerhetsbälte-kampanjer” ”däckkampanjer” osv. kunde de ha en blinkerskampanj!!

3

images

imagesCJ3IGS84

imagesDRA8POJO

imagesHD28RHJS

untitled1

untitled2

Kommentera

