Oslo-resan

Vi var alltså med jobbet och firade företagets 40 år i Oslo.
Vi från finska kontoret flög på fredagen till Norge. Vi kom kl.18 till hotellet och gick sedan genast och tittade på Operan. WOW så fin byggnad – man kunde gå på taket över huset!
bild (50)
Sen gick vi å äta. Klockan var först 21 när vi var färdiga. Jag frös som en hund (det var ganska kyligt och jag var trött), så jag gick till hotellet med Lissu och jag somnade kl.23. Christa, som jag delade rum med kom först 3-tiden!!! Jag var sååå glad att jag gått i tid och sova.

På lördagen var vi i butikerna på morgonen (härliga inredningsaffärer) och så kom bussen efter oss som tog oss till Park Hotel Rica vid Holmenkollens rot. Vilket ställe! Utsikten var över hela Oslo och hotellet speciellt.
bild (48)

bild (49)

Vi fick härlig lunch (fisk/tapas etc) och så höll ägaren Alf Tönesson en presentation om företagets historia och VD:n Johan berättade om läget nu. Här håller Alf sitt tal:
bild (47)
Han är 75 år gammal (tror jag), men kommer nog att sticka från företaget med fötterna före. Han är väldigt social och hälsar vänligt på alla – ingen skillnad på om man är chef eller säljare – men han har också väldigt starka egna åsikter och bestämmer ganska mycket…

Sen hade vi teambuilding ute med olika juttun vi skulle göra i lag. Vi…
bild (45)

bild (46)
…fick en öl och macka vid hoppbacken…
bild (44)
…sen fick vi gå i en skidsimulator och prova hur det är att hoppa ner för backen och åka störtlopp…
bild (43)
…vi fick skjuta med luftgevär (läraren var en olympisk guldvinnare i skidskytte)…
bild (42)
…och plockepinn.

Några andra uppgifter också.

Kl.20 började festmiddagen. Alla hade klätt upp sig så fint. Vi ledare var tvugna att sprida oss runt i festsalen så jag fick nu inte sitta med mitt finska gäng – men sist och slutligen var det rikit kiva. Satt med kivoga svenska kolleger som var riktigt roliga.

Jag gick och sova kl.3… URK – första gången på….. jag vet inte huuur många år som jag festat så sent!
Och nu vet/kommer jag ihåg varför – jag h-a-t-a-r denna nästa dag. Ingen illamående/huvudvärk-krabbis, men denna seghet och trötthet!!

Bussen kom efter oss idag kl.11 från hotellet och tog oss till Gardemoen. Jag flög direkt till Malmö – vi har tredagars marksnadsmöte här nu så det var ingen idé att fara hem bara till natten… Men nu är detta lite HC. Fast desto mer kommer jag att ääääälska att komma hem on-to-natten! Tyvärr kommer jag att vara ganska trött så kommer inte att kunna njuta så mycket av det, men nu kanske jag någongång får ork i livet igen ;)

Nu måste jag göra lite kalkyler för mötet imorgon, sen skall jag sooooovaaaa!

Kommentera

