Simskola x 2

Idag började höstens simskolor för pojkarna.

Alex: Han skulle börja på Teknik 1 – dvs. i stora djupa bassängen. Jag tror jag var lika nervös som han, så mannen fick föra honom. Jag vet jag vet, inte drukna barn i simskolan (hemskt ofta iallafall) – men ändå var jag nervös, då jag aldrig sett honom simma en längre sträcka utan att efter en stund ta stöd av bottnet. Men bra hade det gått och det var en superivrig pojke som kom hem. Han har väntat 10000000000000 på sin första fotisturnering som är nästa söndag – men nu skulle han villa skippa den för simskolans skull (som han missar pga turneringen) och har talat hela dagen om hur han skulle villa å simma igen.

Max: Han skulle börja på nybörjarsimskola, 1:a ggn i simskola alltså. Han var nog nervös (jag nog inte för honom ;) – var orolig hur han skulle klara sig utan simpuffar och sa ofta att han nog vill ha dem. Men då vi kom till simskolan såg han ut såhär:
IMG_3421

IMG_3422

Dvs. en lycklig och glad och ivrig pojke.

IMG_3428

IMG_3439

IMG_3454

IMG_3458

IMG_3460

Max e den i röda simbrallor. Han var duktigt nära läraren och lyssnade och gjorde allt hon sade, såg det ut som. Och efter simskolan, ååååå så han var lycklig! Han älska det. Han fråga om det är simskola imorgon också, och då jag sa nä så blev han riktigt blääh. Han ville bo i simhallen också, så han kunde simma varje dag :) Och så fick han två kompisar, som båda (?) hette Amos.

Jag tycker det är jätteviktigt att barn lär sig simma ordentligt. Självklart kan de lära sig utan simskola också, men då vi är så dåliga på att idas fara å simma, så är detta ett jättebra val. Dessutom kommer de att lära sig långt mycket mer än jag kunde lära. Efter Alex simkurs skall han kunna simma 25 meter fri och rygg, göra voltsvängning och dyka med huvudet före!!!

Kommentera

