Bibban & stora pojken

Igår, happy day nr 11 – vi var på stan, åt lunch och gick till Richardgatans bibba. Det var helt super barnavdelning där – man hittade en massa bra böcker och pojkarna trivdes länge där med att ta böcker och läsa dem.

bild (37)

Pojkarna var också till frissan – och de blev så söta igen. Värmde så hjärtat när jag bad dem stå still så jag skulle få bild och de ställde sig genast med armarna om varandra :)

bild (39)

Max hår ser lite tassigt ut, men han var jättenoggrann med att han vill ha ”vanligt hår”. Jag får ju aldrig göra nåt med hans hår – han ser såååå söt ut då man gör liiite ”pystäre”, men då blir han sur och riktigt slickar håret med vatten ned för pannan… suck…

Alex igen ville ha hår som är kort på sidorna och längre på mitten så man får det upp och stå… :) Han såg så stor ut sen på stan… Min lilla gulle!!!
bild (38)

Idag var en riktigt happy day nr #12. Först fick jag iväg tre glada pojkar i bilen till Kokkola. Sen for jag till stan och träffade Ninni på lunch. Hah, vi sågs då hon berättade att hon var prege, riktigt i början, och nu då hon just blivit mammaledig :) Det är nog så att i takt med att få barn, så räknar man lätt tiden hur den gått med tanke på dem. ”ja, Alex var då xx år…” ”jaa… Max hade just lärt sig gå då så året måste ha varit xxx….” osv.
Sen gick jag ännu på bio och sen hade jag föräldramöte på förskolan (därför far jag en dag senare till Kokkola). Det var kiva å intressant och nyttigt att se alla föräldrar till barnen som går med Alex på förskolan – dessa föräldrar kommer vi troligen att se minst 6 år framåt… :)

1 thought on “Bibban & stora pojken”

Kommentera

