Tom i huvudet

Aaargh, blir galen på denna feelis jag haft nu i kanske en vecka.
Inget gör mig glad. Eller jo, pojkarna är gulliga och tassiga, mannen säger söta saker åt mig och allt detta småler jag och skrattar för just då. Men det känns int som om jag är lycklig – det är det ordet jag söker. Det känns som om jag inte är lycklig.

Och jag vet inte vad som är fel. Jag har ett ok jobb (stressigt och så, men jag har iallafall ett jobb, det finns mycket arbetslösa), jag har en familj som älskar mig och jag älskar dem, vi är friska, vi har ett kiva hem, vi kan resa osv osv. Men ändå – jag har svårt att KÄNNA mig lycklig, jag har inte lust/ork att hålla upp diskussioner, är ganska tom i huvet.

Jag funderade på att sluta med min PT – för det är också något som tar av min tid med familjen. Men sen igen borde ju workout göra en glad…

Idag också då jag fört pojkarna till dagis och körde förbi Lövö, så skulle jag sååå gärna bara ha kurvat hem och gått å ligga på soffan…

Jag körde förbi hemmet vi ville köpa på hösten, men förlorade eftersom vi inte fick vårt eget sålt. Då slog det mig att jag har haft jobbigt nästan enda sen dess. Känns som hit efter hit efter hit. Och av vad? Jag vet inte.

Jag vet inte – kanske detta är temporärt – nån obalans i kroppen. Men det är inte kiva.
Kanske jag borde äta nåt som är bra för depression… Måste söka på internet – eller vet nån…?

Jag orkar inte diskutera detta och vill inte ha medömkan, man får inte tycka synd om mig. Så skriv int nåt sånt tillbaka. Jag vill ha mer råd, upp-peppande och så. Mer ”voi vide” ”äh, sablar” än ”staki dig…”. För till synes är jag normal och beter mig normalt mot andra, men det är en inre feelis jag har nu som jag skulle villa slippa ifrån…

pöh säger jag bara och skall nu fortsätta jobba…

122588_v0_460x

bampw-black-and-white-depressed-funny-Favim_com-497490_large

charlie-brown-depressed-300x251

funny-meme-relax-resizecrop

untitled

2 thoughts on “Tom i huvudet”

  1. Känner igen fiilisen. jag mår ofta dåligt från ägglossning ända fram till mens. betyder alltså att jag är normal bara några dagar i månaden. najs.
    har åtminstone 5 vänner här som äter antidepressiva just pga så hemsk pms eller att de annars bara mår dåligt, fast de till synes har ett bra liv. åtminstone här är det väääldigt allmänt, och inte alls dömande.
    jag har åtminstone inte ännu börjat äta antidepressiva. men jag försöker göra mitt liv så bra som möjligt och göra såna saker jag trivs bäst med och får mej att må bäst. städa bort allt grus så att säga.

    1. Nå bra att veta att det bara kan vara pms. Jag har gradvis efter pojkarnas födslar fått olika pms-symptom – alla man bara kan ha – och jag har aldrig haft pms förr. Jag t.ex. blir snäsig och kortsint och blir gaalen på roddigt hem en gång i månaden – något jag aldrig förr var. Så det KAN ju faktist vara det – hoppas – det sku vara ”enkelt”.
      Läste på nån blogg att nån ”klaga” på samma sak – att pms kommit med åldern och det var jättemånga svar som sade precis samma sak och många varit med om det speciellt efter barns födslar…

      Uh, jag vill nog inte gå på antidepressiva, eller håller ifrån mig dem så långt jag kan. Därför skulle jag just villa veta mer om diet mot depression – jag läste lite och skall nu försöka äta mer Omega3, magnesium, sink osv…

      För denna feelis jag har är ju inte kiva för familjen heller – precis som du sa – man är bara trevlig några dagar i månaden. Jag trodde jag, eller Walther, skulle klara mig med bara någon vecka av surhet, men om detta nu kommer till så…

      Tack Lillis, delade erfarenheter lättar på känslan!!!!!
      Nu skall jag å köpa lite omega etc i pillerform först och sen satsa på dieten efter mer undersökningar på nätet och butikslista:)

Kommentera

