Maaseutumatkailua å flygande objekt

Var tvungen att ta bussen till jobbet idag eftersom Linnea behövde bilen (hon skulle fara med pojkarna till Sveaborg). Jag märkte att det far en buss direkt från oss till Malm (522), så det var ju perfekt!


Och det blev riktigt ”maaseutumatkailua” för mig! Bussen for på områden jag aldrig varit på, t.ex. Månsas – vem bor i Månsas?

Igår var vi på middag till Gräsvikens NYC Burger. Alex ville sen gå till Kodin Anttila :) Pojkarna lekte rolig lek där – samma som jag kommer ihåg från barndomen då man var i möbelaffär så lekte man ”jag går annan väg än du” mellan gångarna å hyllorna – pojkarna höll på att fnittra ihjäl sig. Så hittade de en fläkt…

Alex fick av mummivaariAnnePaavoRasmus en flygande ”sak” som man styr med radiokontroll – såg lite ut som en ufo. Första flygningen for den så högt i trädet och FASTNA ordentligt att ”alla” grannar kom och hjälpa :)

Kommentera

