Sommarlov… nej, jobb…

Pojkarna har alltså sommarlov nu i två veckor, då vi föräldrar ännu är på jobb. De är hemma med Linnea (vår super-barnvakt!).

Tassiga är att fast jag var tvungen att stiga upp 5.50 (för att hinna cykla till jobbet) och är på jobb och har masssssa att göra och har skyndsamt, så har jag en känsla av att det är sommarlov. Allt liksom bara lullar fram. Cyklade lugnt och njöt av dofter, har gjort redan flere arbetsuppgifter utan att stressa, fast VD:n skulle ringa och kräva svar skulle jag inte stressa…

Tydligen håller kroppen på att göra sig färdig för semestern :)
Och ledigheten kommer att behövas. Inte för att sova eller ta det lugnt, utan för att få vara med familjen! Behöver tid med barnen och mannen nu – tycker att jag inte får det i den skyndsamma vardagen.

Självklart kommer det att bli gnäll, bråk och liknande meltdowns som familjer får då de ettutre är varje dag varje minut tillsammans – det kommer att bli matplanerande och -lagande, ett evigt plock efter smutskläder som lämnas lite här och var, ett evigt plock efter leksaker och pysselsaker som lämnas omkring osv. Men jag vill ha det – jag vill vara hemma med allt detta och de personer som hör till det!!

AH!

Kommentera

