Neeej.. mi..na…ärt..er…

Buhuu – köpte glad i hågen årets första ärter igår – skulle riktigt njuuuuta!
Det brukar vara min sommargodis – en påse ärter och en påse jordgubbar.

MEN – jag blev äckligt allergisk för dem!! Halsen klia, öronen klia och jag ville bara skrapa hela mit huvuds insida!!

Buhuuu… är mitt förhållande med mina ärter forever gone?!

En annan sak – när skall man börja fundera på om barnet skall hjälpas åt att uttala r och s.
Har märkt det tidigare, men inte tänkt på det, men igår märkte jag tydligt att Max inte säger ett vasst -s utan sätter tungan mellan tänderna och säger ett sössöttände -s.
R kan han inte heller ännu, men det är jag inte orolig för – Alex lärde sig -r först då han var 4,5 om inte lite på. Men sen igen där, Alex ville öva och lära sig – Max säger bara ”nä-ä! jag vill inte säga!”…

Kommentera

