Barnkalasanmälning

Något jag inte förstår är folk som o.s.a-r sina barn till ett kalas just före osa-datumet går ut eller på efterhand.
(No worries Anne – dig vet jag att jag kan fråga, och jag vet ju att Felix ändå kommer på släktkalas så jag räknar inte med er här. Dessutom var du ju i tid igår ;)

Alltid då pojkarna får inbjudan till ett kalas, så är de superivriga och glada och jag anmäler ju dem självklart genast (mest för att jag inte skall glömma).

Men då jag skickar ut inbjudningar till våra pojkars kalas, så måste vi vanligtvis vänta på de flesta anmälningar ääääända till det sista. Och några anmäler ingenting!?
Barnen är ju så förväntansfulla för sina kalas och frågar vem som kommer – och det känns hemskt att säga ”jag vet inte” – och tänka i sitt huvud ”nå hoppas ens någon”…

Varför lämnar föräldrar det till sista minuten? Känns väldigt konstigt tycker jag.

(och att man inte alls anmäler – vah? O.s.a betyder ju Om Svar anhålls/ombedes(??) – och man menar ju att ett nej eller jo, inte endast jo…)

1207-best-friend-birthday-wishes

funny-birthday-quotes-for-kids-pictures

Kommentera

