Alltså fy denna pollenallergi

Jag borde väl ha förstått bättre. Jag är pollenallergiker, fast jag inte medger det – talar alltid om ”dedär som har pollenallergi säger att x x x…” – men jag fick allergin först som 24-åring, så har svårt att förstå. Men iallafall.

Igår och i förrgår fick jag himo på att kratta från gården höstens och vinterns stormars nedrivna kvistar och blad. Krattade och krattade och lyfte sedan högarna som dammmmmade med famnen i skottkärra… Å fyyyyy så jag kännt mig sjuk efter det – känner tydligt att det INTE är flunssa, men är sen helt sjuk, trött, kranky osv. Sku bara villa gräva ner mig i sängen. Mätte tom febern, men nope, ingen feber.

Och känner igen tydligt dessa symptom från då jag brukar kratta i Pellinge på våren, har alltid trott att jag förkylt mig, men nej.

Detta är sååå störande – underbart väder där ute, skulle vilja njuta av det, men känner mest obehag för tanken av luften där att andas in…

Huh!

Kommentera

