Effektiv och skön dag

Fast vi har gjort en urmassa idag – och på morgonen kändes den kommande dagen som stressigt fullspäckad – så var den sist och slutligen riktigt bra.
Först packade vi iväg oss till Alex’ simskolan (fadern går och simmar samtidigt och Maxe simmar bredvid simskolan och jag vaktar över honom – därmed far vi hela familjen). Efter det hem och slänga min cykel i bilen för att föra den på service (däcken var kaputt så jag kunde inte cykla den dit). Efter det Alex till fotbollen, sen Alex hem och jag iväg till matbutiken…

Då jag kom hem fixade jag blomkrukorna utanför huset lite påskiga.
slide_DSC05951
Samtidigt började mannen och byta däck på bilen.

OCH vi märkte att A-bostadens familj hade kommit hem för påsken från Dubai. NU kändes Lövö-livet vanligt igen.
På vintern är alla bara inne eller på sina diverse hobbyn (eller i Dubai), men på våren och sommaren står vi grannar ute och diskuterar – en kommer så går en annan osv… Det är så U-N-D-E-R-B-A-R-T!!! Det är så mysigt på nåt sätt. Att alla bara kommer och går (efter maten kom Jenni ännu till oss och hämtade en tröja Leksa glömt, och så blev hon och hänga en längre stund ;). Love it!
Och så hängde vi ute med Jenni (A-bostadens mamma) medan barnen lekte och sprang ut och in och cyklade och njöt.

Aijoo, och så fick jag annors också vårt hem och se lite prydligare ut utanför. Blommor på borden, sandlådan städad osv… Skööönt!

Så beslöt ännu mannen att andra bilen skall också få däcken utbytta, så voilá – duktiga han fick gjort det på en dag!
slide_DSC05952

slide_DSC05960

Fin dag med en massa gjort och hängt med grannar!

Kommentera

