Skidresan 2014

Ach ja, eller ja, voilá – nu var årets skidresa gjord – till Verbier.

Max fick ju kvällen före över 38 graders feber, men den hölls borta på resedagen med meducin och försvann ganska bra sedan fram till måndagen. Hosta fick han, men helt som jag, så håller den i sig ännu med jämähosta. Resan till Verbier gick jättebra – INGA köer på flygfältet – alltså inte en enda människa framför oss i genomlysningen – fast det var sportlovslördag?!! Weird. Max vanliga febermedecin Pronaxen gav rött ljus i genomlysningen, så de testa den, fråga efter recept, max resebiljett etc etc – men sen kom det nog igenom. Sen hade vi bra med tid för lunch/middag och gick lugnt till flyget. Pojkarna underhölls så fint av Linnea – de älskar nog henne så!IMG_2812

Taxin tänkte inte hitta till vårt hus, och vägrade titta på kartan. Så Linnea sa typ, ”hit med kartan” på franska och så hittade vi direkt. Huset var mysigt och fint och fungerade super för oss. En kväll/natt förde nedre våningens svenska skibums lite oljud, men annors fick vi sova bra. IMG_2867Huset var upp längs en hööög backe, men som tur hittade vi en buss som tog oss upp på backen, så man kunde istället gå nedåt då man kom med trötta ben från backen.IMG_3454

Byn tyckte jag om, var härligt alppig. Mannen störde sig lite på att det gick så mycket trafik igenom, men efter att man varit i Sölden eller Lech och faktist fått erfara hur det är när trafik far igenom, så var denna härlig. Okej, inget vinner saalbach eller ischgl byn, men denna var nog fin!IMG_2824

Vädret var huippu halva tiden IMG_2848 och totalt insnöat andra halvan WP_20140219_003 – så vi hade allt och njöt.

Pojkarna och skidskolan – succé! Jag var lite orolig att de inte skulle orka 5 dagar, men det gick ju suveränt! Båda var lite nervösa i början, men sen ville de jättegärna varje dag dit. Och på kvällarna klaga Alex ”kaaaan jag inte få fara å skiiida, jag tycker så mycket ommmm att skida”! Och sista dagen ”jag vill och skida häär, backarna är så kivoga”. Sista dagen i skidskolan hade Alex grupp (han flyttades efter dag 1 till en bättre grupp, som endast gick på engelska) farit upp på alpen och skida! Och skidat långa sträckor utan paus!! På fredagen lät vi dem ta ledigt från skidskolan, istället for de med Linnea i närliggande barnbacken – där sågade de upp och ner. Helt själva! Max också i knappliften!? jag var helt ”vaaa?!” då jag såg bilderna och hörde deras juttun – hur kan mina just födda bebisar kunna såndänt? :) Jag älskar att de älskar att skida – härligt att familjen har en gemensam hobby som alla tycker om (ännu iallafall)!
IMG_3417

IMG_3776

IMG_3884

IMG_3898

IMG_3924

IMG_3858

Resan hem gick ypperligt! Allt funka – Linnea underbar igen som underhöll pojkarna hela flygresan – orkade spela olika kortspel med dem fast de blev trötta och klockan mycket. Hemma var vi kl.23 trötta och lyckliga.

2 thoughts on “Skidresan 2014”

    1. Det var det nog. Fast dagen då man inte såg någonting, satt i skidliften med snön och vinden vinande runt sig – så tänkte jag nog ”hmm… många skulle inte kalla detta till njutningsbar semester”… hahahha… Men lite extreme-roligt var det nog!

Kommentera

