Ett lugnt familjeliv

Då jag klippt ihop lite videon från 2010/2011 och sett ett lugnt (?) familjeliv i rutan, med bara ren samvaro, barn som leker och gurglar, föräldrar som bara är lyckligt med sina barn… och då jag nu läser bloggar om andra familjers lugna (?) vardag – så suktar jag också sååå efter det.

Vet inte om det är för att jag varit sjuk nu i 5 dagar och allt verkat i en dimma och så, eller är jag stressad i allmänhet nuförtiden? Kan jag inte njuta och se de lugna stunderna med familjen? Det känns som ett enda galloperande från jobbet hem, skjutsa barnen till hobbyn, hinna till matbutiken, stressa med ”vad skall vi då äta idag” osv. Inga biffmiddagar på helgerna (bara så lätt mat som möjligt), inga ”efter lugn middag och barnen gått å leka, så tar vi efterrätt sen”, inga lugna intressanta besök till t.ex. Sea Life osv.
Allt jag ser framför mig är vimmel hit och dit…

Kanske denna känsla beror faktist nu på att jag varit mökkihöperö i 5 dagar – hoppas!

Annors vet jag faktist inte hur jag kommer ut ur denna dilemma…

Kanske bara att verkligen se och leva i stunden? Men varför har jag då inte kunnat göra det hittills?

2 thoughts on “Ett lugnt familjeliv”

  1. Jag tycker det är det svåraste som finns, att vara just nu i nuet och njuta! Kanske människan bara måste framåt hela tiden ( utveckling?) och därför har så svårt med nuet. Som tur stoppar barnen käppar i ekorrhjulet ibland och man snubblar och måste stanna upp och njuta en stund :)
    Kram

    1. Jooo, så är det ju. Och så ser ju alltid foton (och då även videon) alltid mer harmoniska ut än de varit just då man tagit dem… Men när jag tänker på ”gårdagen” verkar den ljus och lugn och glad jmf med om jag tänker på ”denna dag”… Pöh!

      Nåh, nu skall jag jobba till 18.30 (heh, bara en 11 timmars arbetsdag…) sedan å söka barnen från kompisar, sen hem och fort slänga i dem kvällsmål, slänga dem framför Buuklubben och sen slänga alla i säng (mig själv där med)… Lev nu i den stunden… ahahhaha…

      Men nästa vecka på skidresan skall jag leva i nuet :)
      Kram majapapaya!! :)

Kommentera

