Flunssa och all hail Ricola

Uh – har inte haft en hederlig flunssa på fleeeeere år! På riktigt alltså! Har nog haft feber, eller ont i halsen eller snuva – men inte allt på en gång som i en äkta flunssa. Och nu— totalt däckad. Började med halsont på fredag, lördag grym hosta och feber (men inte mer än 37,8), på söndagen kom snuvan – och jag trodde jag höll på bli bättre, men nä, febern steg på eftermiddagen.

Det är otroligt hur durrig/suddig man kan vara fast man nu inte är jättesjuk – detta kunde absolut vara värre (jag har inte världens hosta, inte världens feber osv)! Men jag tycker min syn är lite mörkare (inga lampor hjälper, jag tycker det är för mörkt hela tiden), det pricker/sticker i huvet, öronen är i lås osv… Höh!

Vi skall ju på skidresan på lördagen, så jag hoppas nu VERKLIGEN att mitt handtvättande och distans till familjen har hjälpt! Troligen inte, men hoppashoppashoppas!!!!

Vi skall ju till Schweiz – landet som gav min bästa hosta/hals”meducin” – Ricola-pastillerna!!!!
5_boxes
Tusen ggr bättre än Strepsils, hostmeducin – anything! Det lugnar ner halsen GENAST och får en att må bättre! (Tyvärr hittade jag dem i medicinskåpet först igår, men oj guuud så häärlig känsla det var att ta en) T.o.m mannen som är skeptisk till alla naturmedel sa senast då han tog den under en flunssa ”vad är det de har satt i dem för olagligt?!” – då de hjälpte så sjukt bra.
Och då talar jag om Original-smaken, sockerfri förståss!

All hail Ricola!!

Kommentera

