Juletider

Härligt med juletider (bara min hjärna kunde lugna ner sig och bara njuta).
Först hade vi julkortsfotografering med pojkarna (här några ovalda…)…
DSC05387

DSC05390

DSC05393

Sen lade vi ut julklappslistor för tomtarna att plocka upp och föra till julgubbe. Fast tyvärr är Alex inte helt säker på om han tror på julgubben, ”men det är ju bara en människa klädd till det!”… Nyyh! Men jag leker att jag inte hörde det ;) Gud verkar han tro på nog. Då jag plockade upp pojkarna en dag på dagis, och funderade att om det finns mjölk hemma, så sa Alex: ”men mamma, du kan fråga Gud om det så får du mjölk! Joo-o! Fråga bara av Gud!”. Så när vi kom hem och det fanns mjölk så hörde jag 50 cm nedanför mig ”ja, det är för att du fråga Gud!”…DSC05398
”Titta! Breven har bytts ut till presenter!”
DSC05399

DSC05400

DSC05402

DSC05404
Pojkarna fick Jul-pyssel/tarraböcker av tomtarna i utbyte för julklappslistan :)

Sen hade vi vår årliga glöggfest! Den blir bara mysigare och kivogare varje år! Kanske jag tar det slappare och kanske för att barnen blivit så stora att de hang around mer…DSC05407

DSC05408

DSC05410

Och så var det Elkas (dagisets) julmarknad. Julfeelis så tusan! :)DSC05412

DSC05420

DSC05423

DSC05424

Ja, det är en bra början på juletiden detta! :)

Kommentera

