Söta Max lika som sin mor

Voi staki gulle Max – han är helt som jag (och som andra småbarn?) när han känner skyldig då han gjort nåt dumt…
Ikväll satt han ettutre på soffan helt snett och såg skyldig ut… Jag såg väl frågande ut för han sa: ”man får inte klippa sina byxor…?”. Han hade använt sin nya sax han fick och klippt ett hål i sina jumppabyxor!!! Jag blev förstås arg, men skrek inte alls (han såg på riktigt då tassigt skyldig ut att jag smålog lite inom mig).

efter en stund satt han på soffan och sa ”mamma, jag är lessen” och så börja han gråta. Å nu har han gråtit i säkert 45 min av och till och det värsta för honom e nu ”måst jag berätta för pappa? varför måste jag berätta för pappa!?” och så börjar han gråta igen… Å det är ju inte alls farligt att berätta för pappan, han brukar alltid vara mindre arg än jag…

Jag var likadan när jag var liten, då jag gjort nå fel så kunde jag inte hålla hemligheten utan började gråååta och måste berätta saken…

Staki liten som känner sig så skyldig…

DSC03830

1 thought on “Söta Max lika som sin mor”

Kommentera

