Skolstart

Nej, inte för våra småpojkar ännu (men snart)…

Det är bara så många som skriver på sina bloggar om det (ja just hade alla småbarn som jag läste om, alla växer så fort…!) och i medier pratar man om skolstarten.

Jag kom bara att tänka på att vitsi så jag kommer att ha lust att fylla i pojkarnas skolböcker/läxor. Jag ääälskar att fylla i lätta liknande saker. Det kommer att klia i fingrarna att få göra det. Hoppas pojkarna sen är lika ivriga som mamma, så att jag inte står där ivrigt hoppande bredvid: ”ska vi gö dina läxor nu? Ska vi ska vi? Nu då?” :)

Å sen intervjuades Isaac Elliot idag på Radio X3m, då han börjat högstadiet denna vecka. De fråga vad han hade haft på sig första dagen och han sa att en rutig kragskjorta.
Jag förstår att det är mode nu, men herregyyyyd, om nån sku då kommit i kragskjorta då jag börja högstadiet så skulle folk nog ha undrat om det var mamma som klädde på!? Hahhaa… Istället skulle det vara Levis t-skjortor, cykelbyxor osv. (Kommer inte ihåg pojkarnas klädmode då nog..) Muahahhaaa.. Tänk om man NU sku tycka att cykelbyxor (helst så spräckliga som möjligt) och en lång t-shirt sku vara just DET att sätta på sig – att det var det snyggaste… Hhahahahhaha!

Kommentera

