Att andras saker (nästan) alltid är kivogare

Varför är det så att andras saker är nästan alltid kivogare än ens egna? Man märker det speciellt på barn som slipper och leka med någons annans leksaker… Då är det alltid ”mammapappa, xx önskar jag mig sen till födispresent”.
Här leker Alex med Felix nya Beyblade-presenter…

Okej, förstås beror det ju på att barnen är vana/lea på sina egna leksaker, men jag har nog tyvärr samma syndrom. Jag ääälskar vårt hem osv men alltid då jag far på besök till någon sticker dendär avundsjukan i mig – över deras inredningssmak eller deras nyrenoverade whatever eller deras läge på hemmet eller eller eller… Huhhuh med mig!!

Kommentera

