Dagen 27.6.13

Lånar Linns (www.linnjung.com) ”färdiga blogginlägg” -stöd och berättar om detta. (HUR linkar man/taggar man på wordpress? Har inte lärt mig det…)

Dagens planer: Sitter och väntar på åskvädret som närmar sig, samtidigt som jag jobbarjobbarjobbar. Efter jobbet skall jag försöka cykla (beror på regnmängden) min cykel hem till Lövö från Sockenbacka och sedan skall vi med Mannen lite ”städa” i Lövöbostaden för att städerskorna ens lite skall rymmas och göra storstädning imorgon. Skall skruva ihop Lundian, slänga ut remppaskräp på gården osv…

Min lunch kommer att bestå av: Färdigmat ála Via, mozzarellasallad och grynost :) NAM!

Vädret utanför mitt fönster är: Muller muller, lite regndroppar… Snart säkert ööööser det ner. Hoppas!!

Inatt drömde jag: Har senaste nätterna stressdrömt om jobb och remppa. Så det fortsatte. Och sedan en hemsk dröm om en släkting som dog (ids inte nämna namn så att hon/han inte känner sig träffad). Kanske som resultat att vi talat om dööööden igår med en kollega härpå jobbet…

Igår hände detta: Efter dagis/jobbet skulle vi med pojkarna gå till butiken. Valde att cykla/gå istället för med bilen, för pojkarna tycker om att röra på sig. Alex valde att cykla, Max ville absolut ta sparkbrädet. Jag frågade honom mååånga gånger, att är han nu säker, att vi inte kan sen byta halvvägs till cykeln. ”Jo, ändå!” svarade han som han brukar. Och som jag gissade, int ens halvvägs så börja han gråååta/tjuuuta: ”jag vill cyyyyklaaa, snääälla mamma, kan vi inte ta cykeln , men snäääällla, jag vill cykkkkla…”! Puust! Kiva sen att gå med en unge i handen som gråter som om världen gått under och folk tror att man pinar honom på flit… Uppfostran är svårt!! Att lära konsekvenser…

Dagens outfit består av: jeans som jag kavlat lite upp pga värmen, vit-blå randig blus, tennare…

Det här är min favoritlåt just nu: …förra sommarens X3M-låt med Pandora ”drottningen av Åland”. Synd att den kommer så sällan från radion…

Den här sommaren har jag lärt mig något nytt: Har jag? Hmmm… yesss, att jogga långsamt och därmed orka längre sträckor! Jej!

Nästa fest jag ska gå på är: Fest, vad är det? Aijooo, inte någon stor, men träffis på Vikända med släkten 20.7 :)

Just nu är jag irriterad på: Gissa…. REMPPA och remppor som inte blir färdiga i tid!!

Däremot vill jag rekommendera: Att använda en egen PT på gym som piskar en över vad man tror sig orka!

 

 

Max o Annajpgslide_DSC03046

 

 

2 thoughts on “Dagen 27.6.13”

  1. Tyvärr inte ännu… Skall nog köpa (en sådan som er) till vardagsrummet, men sen först då remppan är bortbetald. Fast jag sku villa ha den NU!

    Vet du någon som skulle vilja köpa en mörkbrun Boknäs-klassiker bokhylla? Ah, Kokkola-hemmet behöver ju alltid mer bokhyllor?! :)

    Idag skall vi skruva vår gamla ihop, den som vi har i arbetsrummet och var tvungen att flyttas pga batterifixande…

Kommentera

