En dag i sänder…

Har varit i sig en jättebra dag idag – spännande gäst på jobbet – en av våra designers kom och berättade om sitt företag (hon är kvinnan bakom vättarna i Tonttumetsä-servisen http://www.apilanlehti.fi/inspiroidu/tonttumetsa#wrapper ) och sedan hade vi släktkalas för Alex som fyller 5 år på lördagen. Så ni förstår, huippudag.

Men jag kan inte helt njuta. Har sjukligt skyndsamt på jobbet, själva arbetsuppgifterna förstås och sedan då man inte hinner jobba 8 h pga remppan, rådgivningar/tandläkare (5-års granskningar), planeringsdagar på dagis osv osv. jag känner mig skyldig då jag inte jobbar fullt och samtidigt så hinner jag bara inte… (Efter kalaset t.ex… kl.19 – städa undan allt och diska etc… packa för midsommaren… Lasse måste till Bauhaus då remppagubben ringde och sa att sauma-aine är slut… Imorgon har A tandläkare kl.8, sedan måste man sticka tidigare från jobbet för att klara midsommarrusningen…. aaarrggghhhh)

Nå, detta tar nog slut då remppan blir klar och man inte behöver fundera på det… Men det är ännu (BARA) 1,5 vecka tills flytten… Anyhting can happen…

En dag i sänder…

slide_DSC03721Vi hinner nog med sådant som båtturer (barnen måste ju ändå få ha ett upplevelserikt liv fast vi vuxna lider av tidsbrist..)…

slide_DSC03849 slide_DSC03859…och Gunnarsuddbesök…

slide_DSC03926 slide_DSC03937 slide_DSC03938…och 5-års kalas. Alex fick Beyblade av Ulla & Jyrki och är helt galen i det. Vi vuxna är mer förundrade över ”vaaad är det?”… Alex med sina fina presenter (tack alla)… å Max fick en bumerang av momi och mofi som han ville att jag sku fota honom med… :)

2 thoughts on “En dag i sänder…”

    1. Jaaa… det var det jag också undrade då Alex önskat och önskat sig det i månader… Skrev bara åt släkten att ”fråga i butiken, jag vet inte”. Men nu ser jag vad det är. Det är liksom ”hyrrän” som man drar igång med ett band och så ”tävlar” man med en annans hyrrä i arenan… http://www.toysrus.fi/tuotemerkit/beyblade.aspx Men int förstår jag vad det är för roligt med det.. Tydligen är det roligt då Alex höll på heeeela kvällen med det… :)

Kommentera

