Sommar och jobb och dagis

Alltid såhär i försommarens tider går jag och tycker att jag inte borde jobba, att jag hellre borde vara hemma med barnen. Inte för att jag suktar efter att ha ledigt och få göra vad jag vill, utan för att det känns så fel att tvinga två små 3- och 5-åring att i dessa vackra dagar måsta vara på dagis… De borde få vara på stugan, hemma på gården och cykla, på Sveaborg, och simma osv osv. :(

Jag veeet att pojkarna älskar dagis och de har ju roligt där med sina kompisar, men ändå. Tyvärr går det inte bara ihop, detär att få ge barnen frihet samtidigt som man själv måste vara på jobb.

Åh vad jag nu hoppas att juni går fort så små, glada, svettiga pojkarna med spring i benen får bli lediga, myggbitna, solbruna och uttråkade ;)

Här är äntligen bilder från vårfesten. Alex var lite trött och svettig, så han småler inte så mycket – Max var desto gladare och fnittrigare.DSC03700 DSC03699Alex i övre bilden i röd lippis och vit-randig blus. Max nere till höger.

DSC03706Huh så långt år Max har, tur skall vi idag och klippa bägge.

DSC03710Saften och bullan, som för barnen var det finaste med vårfesten…

DSC03718Alex lycklig efter att mofi hämtat en till bulle åt honom (när dumma mamma sagt att det var bara en bulla per man).

 

2 thoughts on “Sommar och jobb och dagis”

  1. Ja tiden går för fort – så mycket man skulle vilja göra med de små. Ännu svårare att få tiden att hinna till när man har jobbet att hinna med… Men man får göra så gott man kan!

    Sent from my iPhone

  2. Mofi är bäst ❤
    ”Alex lycklig efter att mofi hämtat en till bulle åt honom”.

Kommentera

