Två saker jag funderat på

Okej, nu har jag funderat på annat också, men dessa kommer jag nu ihåg…

1) Redrama har gjort en låt med Backstreet Boy’n AJ Maclean. Okej, whooptidoo. Ingen superlåt. Men varför vill en, ändå ganska världskänd typ göra en låt med en liten stara från ett litet land? Inte är det ju så att den kommer att ge något i USA, där AJ är mest verksam. Och i Finland så når han ju inte någon succé. Måste Redrama (eller skivbolaget alltså) betala en hemsk summa för det, eller vill en stara ”för att det är kiva” göra en biisi med en liten stjärna? För pengar av skivan kommer det ju inte att komma mycke…

Inget negativt om Redrama, min gamla klasskamrat Lasse – han är superduktig – men inte ju så känd utomlands… Att sånt funderade jag på i bilen idag.

2) Alltid då man hör att någon väntar sin andra bebis och man ser på bilder (t.ex. i bloggar) att det första barnet är ganska litet ännu, så tänker jag: ”åhå, så nära de skaffar ungarna, den första är ju en bebis ännu”! Och sen kommer jag ju ihåg att Alex var ju bara 1 år 10 mån när Max föddes!! :) Att han hade just fyllt ett då vi börja vänta Max!! Och det kändes helt rätt och inte alls ”för nära”!! Så man kan glömma! :) Så sånt har jag också funderat på.

 

 

Kommentera

