Jag borde ha vetat bättre…

Jag borde ha vetat bättre och börjat på mina allergimeduciner tidigare. Men jag har mått så bra – inga nysningmaratoner, ingen irriterande snuva osv så jag har tänkt att jag kanske kommer lättare undan denna vår. Duh, varför skulle jag nu det??

På söndagen var vi som sagt i parken i nästan 2 timmar och sen hade vi balkongsdörren uppe nästan hela dagen. Och igår var det som om jag skulle ha haft sandpapper i halsen och stegring. Inte ALLS flunssa-feelis, så jag VET att det inte var det – utan vårallergier!! Faaan (ursäkta uttrycket) jag mådde sjukt igår. Huvudet var tjockt som i bomull med 37,4 graders stegring och halsen var hemsk. Då jag gick i säng tog jag vårens andra allergitablett och en burana och idag känns det så mycket bättre redan!

Det är nog så underligt att kroppen kan bli så stressad av pollen/damm att kroppsvärmen stiger!!

Kanske jag nu lärde mig något till nästa år?! Troligen inte…

2 thoughts on “Jag borde ha vetat bättre…”

  1. Har killarna dina skonats från allergin? Jobbigt!

    Sent from my iPhone

  2. Än så länge jo, som tur.
    Jag fick ju själv pollenallergi först då jag studerade i Innsbruck. Men desto mer allergier har jag inte (eller pga pollenallergin så är jag allergisk för äpplen, rå potis med skal på – troligen mullen för jag får allergiska symptom också då jag byter mull i grönväxter, samma allergener i dem som i pollen). Men syrran och mamma och resten av mammas släkt är allergiska lite mer (djur, astma osv). Hoppas pojkarna ha fått walthers gener, de har inga allergier alls i den släkten verkar det som…

Kommentera

