”denhär dagen är så rolig att jag kan inte sova dagssömn”

Sa Alex igår. Och det var den ju. Först nästan 2 h i parken. Solen värmde och vi satt med Mannen och njöt och prata då pojkarna busade runt.

Alex satte sig i gropen som pappa grävde… ”Det är så skönt här”.

 

Och Max var förvånad när han fick röra i sanden utan vantar. Tittade lite frågande om mig och sa: ”så tar jag lite mer smuts med händerna…”. Tydligen var han ändå såpass lite förra gången man fick vara utan vantar att han inte kom ihåg att man faktist får…

Sen for vi till Sello och åt lunch på Wrong. Vi vill inte alltid fara på hamburgare/pizza-restauranger, för fast där finns annat att äta, så vill pojkarna ändå ha hamburgare eller pizza. Men nudlar är ju gott också. Speciellt då Kung Fu Panda också säljer sånt.


HUR lär man ett barn att äta med pinnar? Okej, Alex trodde att han lärde sig då han stack pinnen igenom hönsbiten och fick den då på pinnen och in i munnen. Men alla har sina egna sätt, ”Helt hur jag VILL” , som Max brukar säga…

Sen och köpa 16 tums cykel åt Alex och nya vårlenkkare åt pojkarna. Tyvärr gjorde jag misstaget att visa ett par blinkande Spindelmannen-lenkkare åt dem, före jag märkte att de var helt plastiga och ”svettiga”. Men sen fanns det ju iiiiiinga andra skor i pojkarnas ögon. ”Nåh, det finns ju fotsvettsmedicin” som pappan i familjen sa – och pojkarna fick ivriga och stolta nya blinkande skor… :)

Och cykeln ja – den monterades ihop på balkongen och Max ”nya” (Alex gamla) cykel söktes från Lövö. Jag tror att vi måste idag efter middagen ut på gården och springa efter Max, som skall lära sig cykla, och titta efter Alex som kommer att säga ”titta, titta på mig, e int min nya cykel fiiin” :)

Kommentera

