Borde man påska – för barnens skull?

Aargh, jag har aldrig varit påskmänska. Jo, nog tyckt att det är roligt att söka gömda påsknamin på söndagen, äta memma och pascha och mysa av soligt väder hemma i lediga dagar, men sådär allt det andra som ”hör till”…

Blir frustrerad på alla barn, som är utklädda till påskhäxor och går och ”virpoo” – för då vill våra pojkar göra det. Blir frustrerad på alla ägg som visas målade eller målas på tv, för då vill pojkarna göra det. Men jag tycker INTE ALLS om det och tycker det är JÄTTEjobbigt!

Jag brukar vara av den åsikten att man nog skall ge sina barn roliga erfarenheter och minnen, men detta tär på mig! MÅSTE jag liksom? Mie en viittis!!

Jag hatar utklädnader, eller att försöka hitta på hur man skall klä sig (köper maskeraddräkter åt pojkarna, då de skall på maskerad)… Jag förstår mig inte på idén att blåsa ut ägg och sedan rita på dem, för att sedan slänga dem några dagar senare osv osv…

Hoppas alla dessa påskfjantterier snart försvinner! Vappen tar jag mig gärna an, med serpentiner och ballonger osv!!

3 thoughts on “Borde man påska – för barnens skull?”

  1. But dear Tove, lämna detta till förskolan vetja! Är det inte deras uppgift att pyssla och hålla på –sånt som jag inte heller orkar med!

    1. Muahhaaa, you are correct my dear Watson! :) Fast detdär ”virpominen” kan de ju inte göra… Nåh, alla känner väl sig som dåliga parenteser nångång ;)

  2. du kan säga att ni virpoor på halloween. och vid de laget har de säkert glömt det. mauahahahaha.

Kommentera

