Blog Award

Fick en Blog Award av Lillis. Tack! Den utmaningen tar jag an!! Vad det går ut på: Du ska svara på de 5 frågorna du får. Sedan skicka vidare 5 nya frågor, som du själv hittar på, till 5 andra bloggare som du länkar på din blogg. Skriv på deras bloggar att de fått en nominering så att de inte missar den.

Hennes frågor och mina svar:

Favoritlukt? Hmmm… Jag älskar ju dofter, så det är svårt att välja. Jättemånga dofter påminner mig om något, och jag älskar ju minnen. Jag älskar doften av nysmulten gata, dvs. fuktig sand, gräsmattorna som kommer fram osv. -> påminner mig om att våren är på väg. Sen tycker jag faktist också om bensindoft och andra starka farliga dofter – okej de påminner mig inte om något, men har alltid gillat de dofterna/lukterna. Sen… havets doft. Hyacintdoft. Nybakad bulla -doft. osv osv osv.

Tror du på gud – varför / varför inte? Jag skulle gärna villa tro helt fullt ut, skulle vara härligt att veta att det är någon som ”watch after one” och som sist och slutligen har det sista beslutet i mina actions, men men… Jag tror nog mer på ödet, men kanske ödet också är en sorts gud?

Favoritoutfit? Har inte något i mitt eget skåp jag kan ”pin-point”, men tycker om att vara klädd i spända jeans, en blus som är sexig/snygg, men som sitten lite löst just vid höften där de spända jeansen bullar ut ”skinnet” ;), högklackade höga boots. Detta känner jag mig alltid snygg i. Sen om jag tar med bekvämlighetsfaktorn, så då är det mina ”capri”-workout snygga byxor och en tight t-shirt.

Bästa bändet ever? Eller bästa låten ever? Bänd kanske inte, men Michael Jackson – always and forevööö!

Vad ger dej ro och lugn? Att veta att barnen mår bra och har det roligt och jag kan samtidigt ha me-time hemma eller med en bok i solen i solstolen i Pellinge.

Nu måste jag jobba, men skall fundera vem jag skall fortsätta detta med :)

 

1 thought on “Blog Award”

  1. Danke! HAr mycket samma tankar kring lukter som du ; )

    Ha en bra helg vännen!

    On 1 mar 2013 10:23 ”Härliga vanliga vardag” wrote:

    > > tovela posted: ”Fick en Blog Award av Lillis. Tack! Den utmaningen tar > jag an!! Vad det går ut på: Du ska svara på de 5 frågorna du får. > Sedan > skicka vidare 5 nya frågor, som du själv hittar på, till 5 andra > bloggare som du länkar på din blogg. Skriv på deras bloggar att” >

Kommentera

