Efter remppan och tillfällig flytt…

… DÅ… DÅ skall vi (=jag ;) äntligen göra de ”sista” sakerna jag velat göra för att fixa hemmet till sådant jag/vi vill leva i i 100 år :)

(Ja, alltså andra veckan i mars skall rörremppa börja i vårat hus och vi (=mest jag) vill inte bo i ett hem där remppagubbarna springer ut/in varje dag med skitiga kläder och skor, remppadamm flyger överallt, man har tidvis ingenstans att tvätta sig ordentligt osv – så vi flyttar tillfälligt någonstans mars-juni – vet ej ännu vart, iiik)

Detta vill jag ha sedan: – ny säng åt Walther och mig – helst ny vit byrå till sovrummet – ny bokhylla i vitt till vardagsrummet (och tyvärr kommer jag att sälja min dyrbara Boknäs-bokhylla jag så hårt samlade på i ungdomensdagar, men den är bara inte i min smak mer, för mörk för vårt ljusa hem) – ett litet akvarie (min livs dröm… I know, massa jobb, men jag har alltid velat ha och kan inte släppa tanken, så tänkte om jag skulle våga pröva mig på den hobbyn nu…) osv osv :)

Pengar? öööh… joo… det kommer att gå… finns det… jag vet int… hoppas…

badrum1Hmm… intressant med badkaret mitt-i… Kanske int ti vårt…

badrum3Snygg lavuar.

badrum5En wc-bytta och lavuar åt alla i familjen? :)

Men först kommer det nog att se ut såhär:badrum2 badrum4Aaaaaargh!!!!

Kommentera

