Okej, Max är INTE en vinterperson…

De tidigare vintrarna har jag trott att Max inte tyckt om att vara ute på vinterdagar för att han varit så liten och int kunnat röra på sig så bra. Men nu denhär vintern, när han är som vilket barn som helst så måste jag nog tyvärr inse realiteten att mitt andra barn inte är en vintermänniska.

Han vill inte ut, när vi äntligen är ute och har det roligt vill han bara in, han vill inte åka i backen, han vill inte hoppa omkring i snön osv. Eller okej, jag överdriver, han åker nog EN gång i backen, han trivs nog 2 minuter i snölekar och kanske 2 minuter i skridskor… Men men…

Idag också när det var såhär UUUNDERBART på isen här vid oss:DSC02530(här ”småler” han bara för solen kommer i hans ögon) men han ville bara hem: ”jag har kallt, jag vill gå, jag vill åka stiga, mina tår fryser” osv osv…

Som tur har vi en pojke som njuter av sådanahär utflykter:DSC02524 DSC02521 DSC02517Men okej, i ärlighetens namn, så nu väntar jag på vår skidresa (om en vecka är vi där), men sen får nog denhär vintern räcka och jag kommer att vara sjuk i väntan på våren )

2 thoughts on “Okej, Max är INTE en vinterperson…”

  1. Nå då har han en kaveri här! M gillar inte heller snö och is, alla dagar talar han om att snön snart skall smälta och man kan simma, kratta och leka i snadlådan. Mammas pojke som bara gillar sommar :)

    Ha en bra resa!

    1. Hehe… Årsgången 2010 är tydligen såndäna ;)

      Vi var på Drumsö igår (Vaunuaitta och bibban) och Alex sa att han vill komma ”på besök till… till… m… dedär vi var å äta med där” :)
      Vi måst ordna träff efter resan! Jag vill se mr bebi! Har han namn redan? Ja, eller ni vill säkert int berätta före dopet? :)

Kommentera

