Felparkering, med vad annat kan man?

Jag blir så trött/arg/förbannad på att jag allt som oftast måste felparkera vid dagis. Dagiset ligger i trånga kvarter, där det inte finns någon extra parkering, så man har tur om man hittar en laglig en, då man måste föra/plocka upp barnen till/från dagis.

Allt som oftast måste jag parkera just före skyddsvägen (inget 5 meter här, nej) eller idag t.o.m med lite på – eller sen på motsatta sidan på trottoaren, totalt blockerande fotgängare. Båda är olagliga, men för att få barnen till dagis måste jag ju (jag brukar åka runt stora kvarteret för att hitta bättre, men speciellt på morgonen brukar det inte finnas).

Idag just kommentera en pappa, som hämta sitt barn med cykel, åt mig ilsket ”detdär är ju inte det fiffigaste stället att parkera med tanke på barns säkerhet” (hade då alltså parkerat just före skyddsvägen) och han menade att jag sku t.o.m kunna parkera på trottoaren på andra sidan.

Men va e nu sen bättre? Jag tycker att just före skyddsvägen = bilar MÅSTE stanna om någon parkerat just före en skyddsväg – om jag hade parkerat på trottoaren så hade barn OCH vuxna varit tvugna att gå på bilvägen och där finns inga regler att bilar i farten måste stanna…

Jag blir bara så arg, för jag vet att jag gör fel, men vad annat kan jag göra! Som jag sa åt pappan ”jag sku gärna cykla om jag kunde”!!

Såhär parkerar jag, sablar, då imorgon:E det bättre, vah vah vah – frågar jag bara!!!???

7 thoughts on “Felparkering, med vad annat kan man?”

    1. Precis – då sku jag int va i vägen för nån – kanske nog för någon tipu eller så… Eller nåja, nu sku nån surpuppa ändå hitta på nåt att klaga på i detta…

  1. Och, om dendär pappan skulle komma hit till Rom, så skulle han få riva r.ven helatiden :D
    Här parkerar man mycket kreativt minsann!

    1. Jo, jag hitta ganska roliga bilder just från Rom då jag sökte på ”bad parking pictures” osv.
      Men med all rätt till dendär pappan, så hade han ju rätt. Jag sku också vara arg på nån som sätter mitt barn i onödig fara, då jag själv kan cykla med barnen till dagis. Men just nu så e jag arg åt andra hållet för jag MÅSTE hämta med bil och MÅSTE få parkeringsplats någonstans…
      Jag bara hoppas att pappan, som verkade som en såndän engagerande pappa på dagis, inte får föräldraföreningen eller dagis att förbjuda nu felparkeringar…Eller int förbjuda, det kan de ju inte, men döma dem utskrivet…

  2. Vi har preeeeciiiis samma problem vid vårt dagis. Framförallt vid svenskspråkiga dagis med stora uppsamlingsområden är det ju jättemånga som för med bil, och då blir det trångt. Ser fram emot en rapport hur det gick att parkera bilen i enlighet med bilden nästa gång… ;)

    1. Kul att du hittat hit till min blogg! Jag är ”in awe” över dina fina inlägg om historia etc. på din blogg, så jag bugar ödmjukt över att du orkar läsa min bla bla blogg :)

      Jo, det är så irriterande detdär med parkeringen! Sen kommer faktist säkert ännu en cyklande förälder att försöka få förbjudet parkering vid dagis – you just wait and see :) Nä, men personalen t.o.m har sagt att de försökt få staden att ”freda” några platser vid vägen åt föräldrar, men det har staden inte gjort… arrgghh!

Kommentera

