Finfint härligt med hubby of mine

Åh, vi hade fått mummi och vaari bokade för lö-sö, så vi kunde få fara ut å fira min kommande födis. Walther hade bokat rum på Hotel Grand Marina, middag på Ask och Stand Up i Böle. Helt sikkekiva lö-sö!!

Före allt happening gick vi å spela bilis! Jag vann 2 av 3 spel, utan att W ”lät mig” vinna :) Jej! Jag brukar vara så crap, så det var rikit kiva :)Å middagen på Ask!? WOW! Allt eko, närproducerat från bondgårdar i närheten! Maten väldigt ren och enkel i sin smak, massa grönsaker och rotfrukter på alla möjliga sätt. Å i vinpaketet en cider och som efterrättsvin någå bubbligt lätt 5 %:igt! NAM! Bäst av alla rätter var svamprisotton och den bästa efterrätt jag någonsin ätit! Aaah!Standuppen var rolig, som alltid (eller, alltid?)! En nybörjare som höll på i 5 minuter var det sämsta, annors rikit humor. Till hotellet kom vi först 00.30 och efter en sängfösare i säng först 1.30, å huhhh så jag varit trött ännu idag! Puust!

Pojkarna hade haft det super hos mummi och vaari, fastän lite flunssiga. Därmed hemma nu i början av veckan… :(

 

 

3 thoughts on “Finfint härligt med hubby of mine”

  1. Åå låter helt underbart! Älskar att turista i sin egen stad! Och sova på hotell, härligt. Just nu drömmer jag bara om det. Nå kanske om ngt år…
    Men vad och var är ask?
    Inte visste jag du var bra på bilis!

    1. Ask var nån 5 veckor gammal restaurang i Kronohagen (på Estnäsgatan). Walther hade hittat den genom att Husis hade recenserat den. Finlandssvensk tydligen, med tanke på namnet och så värdinnan som tog emot oss på svenska, kocken var svensk och så var också ungefär 70 % av gästerna finlandssvenska ;)

      Höhöö, int e jag bra på bilis – hade bara tur :)

  2. Nu skall jag inte ta riktigt all credit här. Syrran hade bångat den, efter vilket jag läste juttun.

Kommentera

