Spanienplaner och -väder

Igår var en jättekiva kväll hos Jenny, Simon och Nora. Deras hem blir bara finare och finare. Nu hade de fixat sin öppna spis, och den var som en läcker godbit i vardagsrummet. Fast mest älskar jag tror jag Noras härliga barnrum!

Vi pratade om Spanien och planerade lite saker man måste före resan. Skoj kommer vi nog att ha tillsammans. Barnen lekte redan nu super ihop, så jag tror nog pojkarna kommer att vara lite småkära i Nora när vi kommer hem därifrån :)

Walther föreslog att vi inte skulle iddas släpa vagnen med, utan köpa en paraplyvagn därifrån, som sku få bli där. Jag tror det är en bra idé, så skall vi göra. En vagn kommer ändå att behövas där i några år framåt, så jag tror detta är det fiffigaste.

Vädret ser ju ut att bli super – soligt och varmt. Samtidigt som jag kollar på vädret dit så tittar jag även på prognosen hit – känner en liten dum glädje i att det ser ut att bli regnigt och kallt här i Hfors – förlåååt alla som blir kvar här, men oj vad vi skall njuta av vårt soliga väder :)

Alex och Max plockade ivrigt äppel hos JSN igår. Sku ha kunnat hålla på hela natten ;) Synd att äpplena int va helt mogna ännu…

4 thoughts on “Spanienplaner och -väder”

  1. Härligt att få åka till Spanien! Snart är vi också där – ljuvligt!
    Har ni ngt hus där eller var skall ni lämna vagnen?
    Vi kommer bara att ta med Miltons vagn på vår resa – Ellen har inte riktigt suttit i vagn på länge, och hon kan stå på ståplattan bakom vagnen.
    Vi skall även till Andorra på vår trip, intressant…

  2. Förresten, kul att åka med en annan familj. Det sägs ju att den bästa barnvakten är ett annat barn.
    Vi hade också en kompis familj med oss när vi var till muminlandet (the horror the horror). Då hat de vuxna sällskap av varandra o barnen likaså. Dessutom är de ju extra par ögon o händer som är med o hjälpa o övervaka.

Kommentera

