Att ha ledsamt efter

Oj oj vad det alltid är lessamt att lämna Gunnarsudd/Pellinge för sista gången för sommaren!! Vet inte vad det är… varje år är det lika sorgligt! Jag behöver ju inte tänka som momi gjorde förr i tiden ”jaa-a, det kan ju vara sista gången jag ser stället”, för jag är ju rätt ung och troligen nog får gå på stranden nästa år igen… Men ÄNDÅ tänkte jag fälla en tår på färjan på väg hem…

Och vi hade så härligt veckoslut också! Vädret underbart och LeneBenneFelix på besök på lördagen. :)

Här leker pojkarna tigrar på lördagen…

Och int var Alex heller glad att fara från Peltsu. Han hade sååå dålig dag sen igår… Sur, korta nerver osv… Så då han blev jättearg på Max då vi lekte ute, tog han å kasta en sten i vårt sovrumsfönster så det gick sönder!!! DET var en svår situation att vara förälder i – man måste vara ARG på barnet för sådär får man ju inte göra, det är ju HEMSKT fel att söndra ett fönster – men sen nära kära barnets underläpp börjar skaka och han säger ”förlåt pappa… förlåt mamma… …mammapappa, jag vill i fängelse” och tårarna börjar rinna på hans kinder då man säger att han nog int hamnar i fängelse men man får inte kasta stenar… så snyftar han och säger ”jag kastar stenar på mig själv…” HUUUJ! :( Hur skall man hantera detdär… man måste vara arg, men barnet blir så ledset..

 

 

2 thoughts on “Att ha ledsamt efter”

  1. Är ni inte alls under hösten o vintern där?
    oj oj, det är nog svårt att uppfostra… men han visste åtm att han gjorde fel! pch bad om ursäkt.

    1. Nope, inte på hösten/vintern där. Det är så kallt (fastän vi har värmeelement) och fuktigt då huset är byggt på 40-50-talet… Vinden viner igenom ;) Vi sätter dessutom luckor på fönstren för stormarna. Så det sku vara sååånt projekt att fara dit. Först en vecka före och sätta värme-elementen på, ta luckorna bort … sen när man e där mitt i vintern/mörka hösten så sku man måste gå på kalla utetoan… Å så har man ju int så mycket att göra där då man int kan åka båt/leka i havet/sola osv…

Kommentera

